Статьи

Блог

Admin 05.04.2017

Конкуренція в SEO

Конкуренция в сео

Як працювати з конкуренцією у видачі (SEO), перетворіть конкурентів у видачі на союзників

Будь-який власник сайту — чи то онлайн-магазин, чи то інформаційний портал — постійно бореться за потрапляння в топ видачі пошукових систем. Чим вищі позиції вашого сайту — тим вища відвідуваність, і тим вищий прибуток.

Для боротьби за топ вигадують найрізноманітніші способи. Частина з них — актуальна і розумна, частина — неефективна, частина — невигідна, а трапляються і зовсім абсурдні методи (і те знаходяться вебмайстри, які їх використовують).

Наведемо список способів, які реально працюють, і допоможуть безпечно підняти ваші результати у видачі.

Дизайн як у лідерів ніші: чи варто робити?

«Кради, як художник» — таким методом при створенні дизайну власники сайтів користуються дуже часто. Причому нерідко буває, що «зовнішність» практично копіюється, з мінімальними змінами.

Так робити точно не варто — користувачі навряд чи виявлять довіру до сайту, який відверто нагадує аналогічний ресурс. Однак і повністю розробляти дизайн з нуля — теж не обов’язково. Оптимальний варіант: подивитися, як зроблено у лідерів ніші, і використовувати це, як орієнтир, а не як шаблон. Змініть колірну гамму, шрифт, розташування блоків, унікалізуйте дрібниці (іконки до списків і назв рубрик, оформлення змісту тощо).

Ще один головний нюанс — не перестаратися. Занадто багато наворотів у плані дизайну, навігації, структури, функціональності — не завжди добре. Користувачеві подобається зручність і простота — дайте йому саме це.

До речі, крім користувачів ваші експерименти можуть погано оцінити і пошукові системи. Тож зайві навороти в оформленні сайту можуть тільки нашкодити розвитку ресурсу.

Чи варто закуповувати посилання?

Про те, що «посилальне просування померло», розмови в середовищі вебмайстрів точаться не перший і не другий рік. Насправді померло суто посилальне просування, яке використовувалося в другій половині «нульових» (коли для зростання позицій можна було просто закуповувати посилання).

Наразі закупівля посилань працює, однак здійснювати її слід розумно та продумано:

  1. Закуповуйте посилання тільки з тематичних ресурсів.

  2. Не економте. Купівля великої кількості копійчаних неякісних посилань могла дати ефект років 5-7 тому. Зараз така тактика може тільки нашкодити.

  3. Аналізуйте кожного донора. Краще купити 5 посилань із «чистих» якісних сайтів, ніж 100 — із заспамлених ГС, створених спеціально для продажу посилань.

  4. Зберігайте відомості про те, де і коли було куплено кожне посилання. Це може стати в нагоді в разі потрапляння під фільтр пошукової системи.

  5. Обираючи донора — звертайте увагу не тільки на його «механічні» показники: їх можна накрутити. Зверніть увагу на якість контенту, відвідуваність, активність аудиторії, ставлення до самого ресурсу в Мережі.

  6. Закуповуйте посилання поступово. Навряд чи ПС позитивно поставляться до різкого зростання посилальної маси.

    Крауд-маркетинг: користь чи шкода?

Крауд-маркетинг — це «управління» відгуками і думкою в Мережі. Замовлені відгуки та коментарі, що хвалять продукт/послугу вашого бренду — це і є крауд-маркетинг.

Якщо ця методика застосовується акуратно і приховано, не викликаючи підозр у природності — вона може давати позитивний ефект. Однак якщо користувач відчує фальш — результат може бути зворотним: навряд чи хтось захоче робити покупку (або замовляти послугу), спираючись на замовний відгук.

Зазвичай «підробки» легко розпізнати, якщо на крауд-маркетингу економиться рекламний бюджет. У цьому разі відгуки зазвичай пишуться без найменшої уваги до ситуації. Наприклад, у профілі користувача, який залишає відгук, може бути зазначено, що він живе в Києві. І водночас він писатиме про вигідне встановлення вікон у Дніпропетровську, або про послуги весільного фотографа у Львові.

Ще одним прикладом того, як робити не треба, є використання фейкових профілів у соцмережах. Їх зазвичай легко розпізнати: відсутність реальних фотографій, відсутність активності на особистій сторінці (лайки, коментарі), невеликий «вік» самого профілю — цього достатньо, щоб зрозуміти, що відгук не природний.

Про різницю позицій у Google і Яндекс

Часто буває, що у видачі Google вдається наздогнати і навіть обігнати великого конкурента, а в Яндексі — ні. Причин тому — кілька:

  1. Різний принцип ранжування. У Яндекса суттєвою є оцінка за комерційними та поведінковими факторами, тоді як Google — робить наголос на користь контенту для користувача.
  2. Помилки під час збору семантики. Якщо СЯ збиралося під одну ПС — не дивно, що у видачі іншої пошукової системи позиції будуть далекими від топа.

Чи замовляти рекламу в Я.Директ?

Реклама в Яндекс.Директ — спосіб спірний. Частина вебмайстрів вважає, що її купівля тільки заважає просуванню в топ. Інші — навпаки: стверджують, що Яндекс лояльно ставиться до своїх клієнтів, і вище ставить їхні запити у видачі.

Насправді результат залежить від якості контенту — оскільки ПС оцінює поведінкові фактори відвідувачів. Якщо користувач, який прийшов через рекламне оголошення, швидко закрив ваш сайт — ПФ буде погіршуватися, а разом з ним — і позиції у видачі. І навпаки: якщо користувачам подобається ваш сайт — то позиції зростатимуть.

Чи варто використовувати запити сайтів-конкурентів?

Однозначно варто, якщо конкуренти стоять вище за вас. Однак сліпо копіювати семантичне ядро не слід.

Найефективніше — взяти найкраще від кожного. Візьміть запити, з яких збирають трафік відразу кілька сайтів-конкурентів, і використовуйте отримане ядро. В ідеалі до нього варто додатково пошукати ще більше ключових фраз. Цілком можливо, що під час складання СЯ ваші конкуренти щось проґавили, або просто робили це давно, і зараз можна зробити своє СЯ ширшим.

Тепер ви знаєте про те, як працювати з конкуренцією у видачі. У просуванні ми користуємося цими принципами, що мінімізує ризики і підвищує шанси вийти в топ, ви завжди можете замовити послугу з просування заповнивши заявку, після чого з вами зв’яжеться наш менеджер, уточнить деталі та сформує комерційну пропозицію саме для вашого проєкту.